Easy Way helpt u weer op weg
Onze wereld gaat steeds meer open. En wij zijn er klaar voor om weer volop onze hulp aan te bieden. Bij Easy Way hebben wij de afgelopen maanden niet stilgezeten. We zijn hard blijven werken aan het innoveren van onze dienstverlening. Met een groot aanbod aan o.a. studentenchauffeurs, bezorgers en (interim) professionals in de automotive kunnen wij aan al uw vragen voldoen. In de afgelopen maanden hebben wij (op afstand) veelvuldig in contact gestaan met onze medewerkers door het organiseren van online events, digitale onboarding en werk-naar-werk-projecten waarbij we o.a. gedurende de lockdowns tijdelijk onze studentenchauffeurs bemiddelden naar delivery banen.
Benieuwd naar wat wij allemaal voor u kunnen betekenen? Bekijk hier al onze diensten.
Onze verbrede dienstverlening:
- Studentchauffeurs (transportritten, afleveren/ophalen leaseauto’s en consumenten/privéritten)
- Bezorgers (pakketten en goederen)
- Logistiek personeel (distributiecentra en magazijn)
- Flexkrachten (ondersteunend personeel voor klantenservice, administratie en facility binnen de automotive)
- (Interim) professionals binnen de automotive (specialistische functies)
Marktontwikkelingen in de automotive:
Het afgelopen jaar zijn er een hoop ontwikkelingen geweest in de automotive. Wij hebben een aantal belangrijke hier voor u op een rijtje gezet:
- Verkoop occasions is sneller uit het dal gekomen en groeide per saldo in 2020.
- Nederlanders blijven langer in een auto rijden.
- Elektrisch rijden groeit hard maar veroudering wagenpark remt de impact.
- In 2019 is 42% van de kilometers gereden met benzine of dieselauto’s van negen jaar of ouder.
- Begin 2020 bestond nog 14% van het Nederlandse wagenpark uit diesels, waarvan een kleine 4% (meer dan 300.000) van voor 2010.
Tip 1: private lease biedt kansen en risico’s
De private leasetrend wordt steeds populairder. Maar het is zowel een kans als een bedreiging. Aan de ene kant is het een mooie groeimarkt waar bedrijven op in kunnen springen, maar aan de andere kant leveren deze contracten over het algemeen weinig op. Omdat private leaseklanten voor onderhoud meestal naar een dealer of garageformule worden gestuurd, kan dit een reden zijn voor universele autobedrijven om zich aan te sluiten bij zo’n garageformule.
Tip 2: ga voor online verkoop
Een goede binding met je klanten en het verhogen van transparantie is steeds belangrijker. Dit gebeurt steeds vaker via digitale kanalen. Via die weg kun je klanten bijvoorbeeld laten weten dat hun apk-moment eraan komt of kun je foto's van uitgevoerde of juist benodigde werkzaamheden delen. Daarnaast kun je auto’s ook bekijken en ervaringen delen met een virtual reality-bril in je garage. Tot slot is een goede website enorm belangrijk. Let daarbij op de volgende punten:
- Je website moet goed vindbaar zijn, dat doe je door de juiste teksten te schrijven.
- Richt je op (het verhogen van) online verkoop.
- Zorg ervoor dat je website goed uitpakt op mobiel.
- Werk aan een visueel krachtige website met professionele fotografie en informerende video's.
Tip 3: breid je diensten uit
Als er minder nieuwe auto’s verkocht worden, is het logisch om je diensten te verschuiven naar service. Apk’s, banden wisselen en onderhoud: zo maak je je inkomsten diverser. Als je nu vooral nieuwe auto’s verkoopt, kan het interessant zijn om ook gebruikte auto’s te verkopen. Voor dealers is dit een mooie kans, omdat zij zo de inruil in handen krijgen en daarmee meer grip hebben op de gebruikte auto’s. Daarnaast is de verkoop van gebruikte auto’s over het algemeen stabieler dan de verkoop van nieuwe auto’s.
Bron: www.rabobank.nl
Even voorstellen: Maximilian Krijgsman
Per 1 april j.l. ben ik als General Manager bij Easy Way gestart en mag ik leidinggeven aan het bijzonder mooie bedrijf dat Easy Way is. De automotive kende ik op een afstandje, als liefhebber van mooie auto’s en mijn interesse voor technologische ontwikkeling in het algemeen, ben ik altijd geïnteresseerd geweest in de branche waar ik nu middenin werk. Versnelde ontwikkelingen zijn er in overvloed, hoe we naar mobiliteit in zijn algemeenheid kijken, de ‘groene’ generatie die met een andere bril naar het milieuvraagstuk kijkt, shared mobility en de razendsnelle innovatie, maken dat ik mij geen moment hoef te vervelen.
Bij Easy Way gaan we ervoor zorgen om ons de komende periode nóg meer als businesspartner op te stellen en samen met onze klanten en prospects naar strategische mobiliteitsvraagstukken te kijken. Dat klinkt misschien wat abstract, maar ik bedoel ermee dat we inzetten op maatwerk, maximaal meebewegen met de (veranderende) behoefte en volop onze tools blijven innoveren om u te voorzien van een future ready businesspartner. Dat blijven we doen zoals u dat van ons gewend bent; kwalitatief hoogwaardig, no-nonsense en altijd op basis van volledig ontzorgen.
Verder praten? Neem contact met mij op via 06-38757912 of via LinkedIn.