60% groei voor automotive recruitmentplatform Easy Way
Easy Way, het automotive recruitmentplatform van ASA, realiseert een spectaculaire omzetgroei van maar liefst 60% in slechts twee jaar tijd. Deze groei werd gerealiseerd door hun vernieuwde app en het aanbieden van ‘werken on demand’.
De vernieuwde Easy Way app maakt werken uitermate flexibel met het aanbieden van werken ‘on demand’. Het geeft werknemers de mogelijkheid om te werken waar en wanneer zij willen. Dat de doelgroep, voornamelijk GeneratieZ, dit interessant vindt, blijkt uit de explosieve groei van het aantal werkenden op het platform: van 1.400 naar bijna 2.600 medewerkers.
Maximilian Krijgsman, algemeen directeur van ASA, is ontzettend trots op de prestaties van Easy Way. Hij noemt de platformstrategie als belangrijkste drijfveer achter het succes: "Wij trekken talent uit de markt aan, verbinden en behouden ze door écht naar hen te luisteren. Onze doelgroep wil maximale flexibiliteit, maar óók de zekerheid en het gemak van de garantie op werk en vakantiegeld. Onze strategie, waarbij we het vinden van werk zo makkelijk mogelijk willen maken, heeft flink bijgedragen aan de groei van ons marktaandeel. Hierdoor hebben we de afgelopen periode ook veel vooraanstaande nieuwe opdrachtgevers mogen verwelkomen."
Het recruitmentplatform Easy Way blijft haar matching-technologie en gebruiksvriendelijkheid continu verbeteren. Zo lanceerden zij afgelopen jaar track & trace, krijgen opdrachtgevers straks zelf toegang tot de talent pools en wordt ‘matchen binnen in één minuut’ mogelijk gemaakt.
Carfluencer
Maximilian vervolgt: ‘Wie talent wil vinden, moet zich op de juiste plek begeven. TikTok bleek zo’n plek voor ons. Met de lancering van de ‘Carfluencer’ campagne hebben influencers op geheel eigen wijze een kijkje in de keuken gegeven. We hebben hiermee aanstaande studentchauffeurs en professionals in de automotive laten zien hoe het werken via ons platform eruit ziet, maar vooral ook hoe leuk de branche is.'